RECEPT PÅ KLADDKAKA

Tänkte lägga ut receptet på kladdkakan som jag och Eija bakade igår hemma hos henne.Men som även jag bakat idag till Mormor och Morfar! Bakaaaa och njut...
 
Ingredienser:
 
150 g smör
3 dl socker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 dl vetemjöl
 
Gör så här:
 
Smält smöret →smörj in plåten.Rör ner socker,kakao och vaniljsocker dirket i kastrullen.Rör i äggen ett i taget,vetemjölet sist. Grädda längst ner i ugnen i exakt 20min.
 
 
För er som vill ha det lite godare:
 
Jag brukar hacka ungefär 100g mörk och vit choklad som topping på kladdkakan.Innan jag sätter in den ugnen.Inget måste men det blir definitivt mycket godare! Smaka och njut♥
                                                         ↓
 
E1f3f482de4651eda85da829ca0b51ea_large
Dsc_1130m_50d0bbe6e087c31dbcb08e35_large
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0