JAG ÄLSKAR DIG BUDDY

SM-Guld! Bud Holloway kysser bucklan. Foto: Ulf Johansson

Bud: ”Jag har allt jag behöver här”

Bud Holloway berättar om varför han förlänger med AIK.                   

När Skellefteå AIK igår kväll hade guldfest tog Bud Holloway beslutet. Han gick upp på scenen och berättade för alla att han skulle komma tillbaka till Skellefteå AIK nästa säsong.

– Jag har tagit beslut för ett bra tag sedan, men jag har inte velat berättat de för någon. Jag ville inte att fokus skulle ligga på nästa säsong, utan den här, säger Holloway till Norran.

Nu väntar han bara på att skriva på ett ettårskontrakt, som han gjort två år i rad.

– Ja, det stämmer. Det blir snart. Eller rättare sagt. Det blir när Lasse (Johansson) lägger kontraktet framför mig. Då tar jag pennan och skriver, säger han och skrattar.

Han älskar verkligen Skellefteå.

– Jag kom hit för två år sedan. Jag satte mig på ett plan och reste över havet till ett ställe som jag inte visste något om. Men från första dagen har jag gillat det. Jag har fått många bröder i laget och jag har skaffat mig otroligt många vänner i det här samhället. Och jag menar, vad ska man mer önska sig är familj och vänner. För mig är det viktigast av allt i livet. Dessutom älskar min familj att vara här också, och det är viktigt.

Han kommer alltså att skriva på ett kontrakt med Skellefteå AIK, men det är ändå inte säkert att det är i Skellefteå Kraft Arena han kommer att ha sina grejor nästa år.

– Jag kommer att ha en NHL-klausul i mitt kontrakt. Precis som jag haft varje gång jag har skrivit på för Skellefteå. Min dröm har alltid varit att spela där sedan jag såg det som en liten kille. Men jag vet inte om jag får ett envägskontrakt. Får jag det så kommer jag nog att ta chansen. Man ska följa sina drömmar.

Regerande Stanley Cup-mästarna Los Angeles Kings äger rättigheterna.

– Men jag vet inte vad de vill. Jag har inte pratat med dem i år och min agent har inte heller hört någonting. Så vi får väl se vad de säger när de spelat klart där borta.

Han har haft erbjudande från KHL, men Holloway har tackat nej och därmed tackat nej till att bli mångmiljonär i KHL.

– Men pengar är inte allt är i världen. Jag är inte naiv, jag vet att pengar styr världen, men jag önskar att fler skulle tänka som jag. Jag är en väldigt enkel kille. Jag har redan pengar så jag klarar mig. Jag lever ju inte ett fattigt liv. Jag kan unna mig en hel del grejor som andra inte kan. Dessutom så är ju radio gratis och så länge jag kan lyssna på country så är jag nöjd och glad, säger han och skrattar igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0