5 MINUTERSKOLA

Vet att julen snart är slut och att det kanske inte är så kul att baka kola när det inte är jul.Men jag skiter i det.Den här kolan är speciell och går att göra precis när som helst.Den är sjuukt god och är hur lätt som helst att göra.Fick det här receptet för några år sedan.Har alltid gjort det sedan dess.Varge jul med familjen och ibland om jag blivit sugen någon gång.Tänkte att jag kunde dela med mig och låta er få njuta lite också.Nu har jag bara tagit en google bild.För att jag inte orkar ställa mig och göra det precis nu.Men dom kommer se ut ungefär som på bilden om man är riktigt skicklig på att baka vill säga....Jag säger bara baka och njut!
 
Ingredienser:
 
100g margarin
 
2dl socker
 
1dl sirap
 
1msk kakao
 
1tsk vaniljsocker
 
 
Gör såhär:
 
Blanda allt i en kastrull och ställ klockan på 5 min.Gör sedan kolaprov.Häll upp på bakplåt på bakplåtspapper,låt svalna i kylan.Skär sedan i lämpliga bitar som på bilden.Sen är det klart. Lätt som en plätt! Smaka och njut...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0